Hur tar du hand om DIG?

Standard

Hur tar du hand om DIG?

Vad gör DU för dig? Bara DIG?

Frågan dyker upp i mitt huvud då och då. Vad gör jag för MIG själv? För att jag skall må bra och trivas helt och fullt med MIG!

Ett hett tips från ”yogafröken” är som vi alla vet men kanske inte alltid får till… PAUS… stanna upp…

Vad gör jag då? Närvaro i medvetenheten. Ibland lättare sagt än gjort, men om vi övar lite varje dag så blir det till en vana. ANDAS…långa djupa andetag … snabbt lugnar kropp, sinne och själ ner sig.

Ta en promenad, gärna i skogen. Tre F. Friskt, fågelkvitter och fantastiskt efteråt.

Andas insup allt i din omgivning, ses dig omkring, lyssna och känn. Använda alla dina sinnen. Kram träd. Gå sakta och känn fotsulorna mot jorden. Blicka upp mot himlen.

Gå på någon skön behandling. Hos Rultiga Rut kan du få dina muskler uppmjukade, få komma ner i varv och bli lugn och go i dig själv.

Erbjuder Healing, Healingmassage, Massage, Kraniosakralterapi, Reflexologi och Coaching.

MediYoga varje vecka. Kom och var med i en grupp eller kom när det passar dig och ditt liv.

Behandlingar och yoga bokas via bokaknappen till höger.

Varmt Välkommen

Kram Jeanette

Planeringsdagar och egentid

Standard

Planering, inspiration, tagit hand om mig själv med egentid. ”Städat” upp lite granna på hemsidan och bokasidan.

Tillbringat mycket tid ute i friska luften. Kramat träd och laddat energi. Det är ett härligt sätt om man känner sig lite låg.

Hittade en mysig liten skog som kan komma att bli en plats för en meditationspromenad längre fram.

Nya idéer växer fram och tar form.

En skön dag i en annan skog. Känna fötterna mot jorden, vinden i håret och strålar av sol i ansiktet.

Få upp energin runt dig, ditt elektromagnetiska fält, din aura.

En skön övning för rörelse i axlar, armar och nacke. Ökad cirkulationen med hjälp av andetaget. Långa djupa eller lite snabbare. Andas in och ut genom näsan. När du andas in går magen ut – när du andas ut går magen in.

En person har berättat att övningen gjordes innan sitt arbete när det var dålig stämning.

”Krama dig själv i rörelse”

Böj armen, 90 grader i armbågen, kupa handen med handflatan upp.

Andas in, dra armar bakåt.

Andas ut. Böj armarna framför dig ”krama” om dig själv.

Andas in, dra böjda armar bak (samma som första)

Andas ut. För böjda armar över huvudet, axlarna ”skopa” över

Börja om från början. Övningen blir mer effektiv med kraftfull andning.

Lycka till ❤️

NYA MediYoga klasser ligger ute för dig.

Kolla in bokasidan

rultigarut.bokadirekt.se

Vi kanske ses

Kram

Använd din Friskvårdspeng

Standard

Hej!

Hos Rultiga Rut har du möjlighet att använda din friskvårdspeng när du kommer på behandling eller MediYoga, om du har det via din arbetsplats.

Företag har lite olika. Du betalar, lämnar ditt kvitto till din arbetsgivare eller din arbetsgivare är ansluten till minFriskvård, dvs ePassi och/eller friskvårdskuponger.

Välkommen att boka behandling eller/MediYoga

Namaste

Ny MediYoga/ChakraYoga start v 7

Standard

MediYoga/ChakraYoga

Kursstart v 7

Torsdag 13/2 kl 18.00-19.30

5 tillfällen

Långa djupa andetag, sköna rörelser för hela kroppen sittande, stående och liggande. Chakrameditationer.

Din investering: 700kr/5 tillfällen

Du kan använda klippkort och/eller prova en gång.

Boka din plats: rultigarut.bokadirekt.se

Investeringen betalas i samband med bokningen till Swish 123 535 87 18

Varmt Välkommen

GrabbMediYoga

Standard

”GrabbMediYoga”

3 Lördagar efter Lunch kl 14.00-15.00

60 min

Hallå där alla grabbar, killar, män och gubbar!

Nu är det dags för er att hitta hit och landa på yogamattan

Vad är skönare än att ägna en stund åt bara sig själv och kroppen med ett härligt yogapass.

Goa långa djupa andetag, sköna uppmjukande lätta rörelser för kanske en ”stel” kropp som jobbat hårt hela veckan. Alla kan vara med nybörjare och van yogi

Meditation för att finna det inre lugnet.

3 Lördagar i februari kl 14.00-15.00

1/2, 8/2 och 15/2

Din investering: 295 kr

Du sätter in kursavgiften i samband med din bokning på pg. 55 43 63-2 eller swish 123 535 87 18

Du bokar 1 feb för alla 3 ggr.

Mattor, filtar, kuddar och pallar finns. Ta på mjuka kläder. Ät och drick inte för nära inpå passet. Tänk på att dricka mycket vatten efter passet.

Andra säger om Yoga och läraren:

”Det har varit en jordande upplevelse som stärkt mitt inre lugn och gett en härlig känsla av närvaro”

”Jeanette är en lärare sm anpassar och möter mig där jag är, samtidigt som hon är sig själv. En bra kombo”

Namaste